Literatura w dydaktyce i glottodydaktyce polonistycznej
Literatura w dydaktyce i glottodydaktyce polonistycznej
red. W. Hajduk-Gawron, M. Wójcik-Dudek
Katowice 2017
Publikacja stanowi pokłosie seminarium naukowego „Literatura w dydaktyce i glottodydaktyce polonistycznej” zorganizowanego w Katowicach 16 marca 2017 r. przez Katedrę Międzynarodowych Studiów Polskich UŚ, Katedrę Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej UŚ, Szkołę Języka i Kultury Polskiej UŚ.
Spis treści:
1. Wstęp
2. Romuald Cudak
Tekst literacki jako narzędzie pracy i przedmiot refleksji w nauczaniu języka polskiego jako obcego
3. Ewa Jaskółowa
Umiejętności językowe a metodyka lektury
4. Bernadeta Niesporek-Szamburska
Kształcenie kompetencji tekstotwórczej przez literaturę
5. Paweł Próchniak
Po stronie wiersza (w sieci)
6. Wiola Próchniak
Mówić o rzeczach ważnych – pomiędzy literaturą a lekcją
7. Barbara Morcinek-Abramczyk
Recepcja pragmatyczna, czyli literatura polska w nauczaniu japońskich studentów
8. Małgorzata Wójcik-Dudek
Obcy w szkolnym kanonie literackim. Studium przypadku
9. Wioletta Hajduk-Gawron
Adaptacja tekstów literackich na potrzeby nauczania języka polskiego jako obcego