Plan i przebieg studiów

 

Sylwetka absolwenta

Absolwent jest merytorycznie i praktycznie przygotowany do realizacji zadań zawodowych (glotto)dydaktycznych, wynikających z roli nauczyciela języka i kultury polskiej w środowisku cudzoziemców oraz osób polskiego pochodzenia.
Ma odpowiednią wiedzę z zakresu (glotto)dydaktyki i metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, literatury i kultury polskiej oraz doświadczenie w jej praktycznym wykorzystaniu.
Ma umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji działań dydaktycznych, w tym samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości grupy docelowej.
Jest wyposażony w umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu nauczycielskiego z wykorzystaniem nowoczesnych metod i środków pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów
Absolwent ma umiejętność komunikowania się przy użyciu różnych technik i kanałów.

Program studiów

Trzysemestralne studia obejmują m.in. zajęcia dotyczące praktycznej gramatyki języka polskiego z elementami gramatyki porównawczej, kultury języka i przemian we współczesnej polszczyźnie, kultury polskiej wraz z warsztatem metodycznym, literatury w nauczaniu cudzoziemców, metodyki nauczania języka polskiego na różnych poziomach zaawansowania, tworzenia konspektów oraz sprawdzania i egzaminowania oraz pedagogiki i psychologii rozwojowej.

Plan studiów

Czas trwania:

I semestr 128 h 

II semestr 108 h 

III semestr 121 h

W każdym semestrze dodatkowe zajęcia dla osób, które nie posiadają kwalifikacji nauczycielskich, a podczas Studiów chcą je zdobyć.

Organizacja zajęć:

W semestrze odbywa się (zazwyczaj) 10 sesji/zjazdów, w soboty i niedziele.

Kryteria ukończenia studiów:

Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie wszystkich zajęć i odbycie praktyki, pozytywnie ocenionej przez opiekuna praktyk.

Dokument ukończenia studiów:

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Uniwersytet Śląski w Katowicach.