Metodyka
- 40 koncepcji dobrych lekcji (Red. Agnieszka Rabiej, Hanna Marczyńska, Beata Zaręba)
- ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego (Anna Seretny, Ewa Lipińska)
- Bariery i/jako wyzwania w nauczaniu języka polskiego jako obcego (Red. Ksymena Filipowicz-Tokarska, Przemysław Chojnowski)
- Co warto wiedzieć. Poradnik metodyczny dla nauczycieli języka polskiego jako obcego na Wschodzie (Anna Dąbrowska, Urszula Dobesz, Małgorzata Pasieka)
- Definicje i definiowanie (Anna Seretny)
- Dwujęzyczność angielsko-polska w Australii. Języki mniejszościowe w dobie globalizacji i informatyzacji (Robert Dębski)
- Dwujęzyczność, wielojęzyczność i wielokulturowość. Szanse i zagrożenia na drodze do porozumienia (Red. Kamila Kuros-Kowalska, Iwona Loewe)
- Edukacja językowa Polaków. II Forum Kultury Słowa (Red. Władysław Miodunka)
- e-polonistyka 1 (Red. Elżbieta Żurek)
- e-polonistyka 2 (Red. Aleksandra Dziak, Sławomir Jacek Żurek)
- e-polonistyka 3 (Red. Aleksandra Dziak, Agnieszka Kopacz)
- Grundbaustein Polnisch. Propozycja programu nauczania języka polskiego jako obcego (Waldemar Martyniuk)
- Grzeczność językowa w polszczyźnie cudzoziemców. Wybrane zagadnienia (Anna Żurek)
Inne optyki. Nowe programy, nowe metody, nowe technologie w nauczaniu kultury polskiej i języka polskiego jako obcego (Red. Romuald Cudak, Jolanta Tambor)
- Intermedialne nauczanie języka obcego (Paweł Topol)
- Jak zwracają się do siebie Europejczycy (Red. Małgorzata Marcjanik)
- Jakże rad bym się nauczył polskiej mowy… O glottodydaktycznych aspektach relacji „język a kultura” w nauczaniu języka polskiego jako obcego (Anna Burzyńska-Kamieniecka)
- Język emigracji polskiej w świecie. Bilans i perspektywy badawcze (Elżbieta Sękowska)
- Język polski jako obcy. Programy nauczania na tle badań współczesnej polszczyzny. Zbiór materiałów opracowanych przez Komisję Ekspertów MEN (Red. Władysław Miodunka)
- Język polski poza granicami kraju (Red. Stanisław Dubisz)
- Język polski w kraju i za granicą. Materiały Międzynarodowej Konferencji Naukowej Polonistów. Tom I i II (Red. Barbara Janowska, Józef Porayski-Pomsta)
- Język polski w świecie. Zbiór studiów (Red. Władysław Miodunka)
- Językowe rytuały grzecznościowe (Małgorzata Kita)
- Krakowska szkoła glottodydaktyki porównawczej na tle rozwoju glottodydaktyki ogólnej i polonistycznej (Przemysław E. Gębal)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 01. Studia i materiały (Red. Małgorzata Michalska)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 02. Kształcenie cudzoziemców. Materiały Międzynarodowej Konferencji Naukowej (Red. Hanna Wróblewska)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 03. Nauczanie po polsku (Red. Anna Dziedziczak)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 04. Materiały z konferencji (Red. Anna Dziedziczak)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 05. Studia i materiały (Red. Anna Dziedziczak)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 06. Studia i materiały (Red. Anna Dziedziczak)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 07/08. Kształcenie specjalistyczne cudzoziemców (Red. Bożena Ostromęcka-Frączak)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 09 (Red. Anna Dziedziczak)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 10. Polonistyczna edukacja językowa i kulturowa cudzoziemców. Poziom średni: stan obecny – problemy – postulaty (Red. Bożena Ostromęcka-Frączak)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 11. Dialog międzykulturowy. Teoria oraz opis komunikowania się cudzoziemców przyswajających język polski (Grażyna Zarzycka)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 12 (Red. Anna Dziedziczak)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 13. Charakterystyka językowa tekstów naukowych a glottodydaktyka (na materiale prac sozologicznych) (Grzegorz Rudziński)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 14 (Red. Anna Dziedziczak)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 15. Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego w latach 1952-2002 (Dorota Wielkiewicz-Jałmużna)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 16. Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego (Red. Maria Witkowska-Gutkowska, Beata Grochala-Woźniak)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 17. Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego 2. Jubileusz 50-lecia Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ (Red. Grażyna Zarzycka, Grzegorz Rudziński)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 18. Teksty i podteksty w nauczaniu języka polskiego jako obcego 3 (Red. Beata Grochala-Woźniak, Magdalena Wojenka-Karasek)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 19. Glottodydaktyka polonistyczna a lingwistyka kulturowa (Red. Grażyna Zarzycka)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 20. Glottodydaktyka – media – komunikacja. Kształtowanie kompetencji komunikacyjnej (Red. Iwona Dembowska-Wosik, Edyta Pałuszyńska)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 21. Glottodydaktyka – media – komunikacja. Negocjowanie znaczeń (Red. Edyta Pałuszyńska, Beata Grochala-Woźniak, Iwona Dembowska-Wosik, Magdalena Wojenka-Karasek)
- Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców nr 22. Błąd glottodydaktyczny (Red. Grażyna Zarzycka)
- Merytoryczne kształcenie Polaków ze Wschodu. Referaty i komunikaty z konferencji nt. „Kształcenie Polaków ze Wschodu w aspekcie ich przygotowania merytorycznego” (Red. Jan Mazur)
- Metodyka kształcenia językowego Polaków ze Wschodu. Referaty i komunikaty z konferencji nt. „Metodyka nauczania języka polskiego dla Polaków ze Wschodu i Polonii (ze szczególnym uwzględnieniem tzw. roku zerowego)” (Red. Jan Mazur)
- Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego. Wybór artykułów (Red. Jan Lewandowski)
- Metodyka nauczania języków obcych (Hanna Komorowska)
- Metodyka nauki o języku polskim (Michał Jaworski)
- Modele kształcenia nauczycieli języków obcych w Polsce i w Niemczech. W stronę glottodydaktyki porównawczej (Przemysław E. Gębal)
- Mówimy uprzejmie. Poradnik językowego savoir-vivre’u (Małgorzata Marcjanik)
- Nauczanie języka polskiego jako obcego. Materiały z I konferencji polonistów zagranicznych i polskich zwołanej z inicjatywy Grupy „Bristol” do Instytutu Polonijnego UJ (Red. Władysław Miodunka)
- Nauczanie języków obcych na lektoratach w dobie reformy szkolnictwa i integracji ze Wspólnotą Europejską. Materiały X międzynarodowej konferencji naukowo-dydaktycznej 21-23 września 2000 r. Red. Romualda Kuźmińska)
- Nauczanie mówienia w języku polskim jako rozwijanie kompetencji komunikacyjnej (program dydaktyczny) (Urszula Czarnecka)
- Nowa generacja w glottodydaktyce polonistycznej (Red. Władysław Miodunka)
- Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego (Red. Karolina Birecka, Katarzyna Taczyńska)
- Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego II (Red. Karolina Pluskota, Katarzyna Taczyńska)
- Nowe perspektywy w nauczaniu języka polskiego jako obcego III (Red. Emilia Kubicka, Aleksandra Walkiewicz)
- Obraz polonistyki włoskiej w świetle badań ankietowych (Urszula Marzec)
- Od mediów przekazu do mediów uczestniczenia. Transmisja i nauczanie języków mniejszościowych (Red. Robert Dębski)
- Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych (Iwona Janowska)
- Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego (Iwona Janowska)
- Podręczniki do kształcenia polonistycznego w zreformowanej szkole – koncepcje, funkcje, język (Red. Helena Synowiec)
- Polonistyka bez granic. Tom 1: Wiedza o literaturze i kulturze. Tom 2: Glottodydaktyka polonistyczna – współczesny język polski – językowy obraz świata (Red. Tomasz Kunz, Władysław Miodunka, Ryszard Nycz)
- Polonistyka w świecie. Nauczanie języka i kultury polskiej studentów zaawansowanych (Red. Jan Mazur)
- Polsko-niemiecki tandem językowy. Wskazówki i zadania dla początkujących. Deutsch-Polnisches Sprachtandem. Aufgaben und Tipps für Anfänger (Małgorzata Pasieka, Susanne Klingborn)
- Problemy komunikacji interkulturowej: jedna Europa – wiele języków i wiele kultur. Materiały z XIX Ogólnopolskiego Sympozjum Instytutu Lingwistyki Stosowanej UW i Polskiego Towarzystwa Lingwistyki Stosowanej, Warszawa-Bemowo 17-19 lutego 1994 r. (Red. Franciszek Grucza, Krystyna Chomicz-Jung)
- Problemy kształcenia Polaków ze Wschodu. Referaty i komunikaty z konferencji nt. „Stan i problemy kształcenia młodzieży polonijnej (ze szczególnym uwzględnieniem Wschodu)” Kazimierz Dolny, 2-4 grudnia 1991 r. (Red. Jan Mazur)
- Problemy translatoryki i dydaktyki translatorycznej. Materiały sympozjum Instytutu Lingwistyki Stosowanej UW (Białowieża, 15-17 grudnia 1983 r.) (Red. Franciszek Grucza)
- Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1-C2 (Red. Iwona Janowska, Ewa Lipińska, Agnieszka Rabiej, Anna Seretny, Przemysław Turek)
- Promocja języka i kultury polskiej w świecie (Red. Jan Mazur)
- Przyczynki do teorii i metodyki kształcenia nauczycieli języków obcych i tłumaczy w perspektywie wspólnej Europy. Materiały z XVI Sympozjum zorganizowanego przez Instytut Lingwistyki Stosowanej UW: Białobrzegi 16,17,18 listopada 1990 r. (Red. Franciszek Grucza)
- Rozwijanie i testowanie biegłości w języku polskim jako obcym (Red. Anna Seretny, Ewa Lipińska)
- Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu w języku polskim jako obcym (Adriana Prizel-Kania)
Scenariusze lekcji. Wiedza o regionie (red. Agnieszka Tambor, Jolanta Tambor)
- Sprawności przede wszystkim (Red. Anna Seretny, Ewa Lipińska)
Sztuka czy rzemiosło? Nauczyć Polski i polskiego (Red. Aleksandra Achtelik, Jolanta Tambor)
Sztuka i rzemiosło. Nauczyć Polski i polskiego. Tom 2 (Red. Aleksandra Achtelik, Małgorzata Kita, Jolanta Tambor)
Sztuka to rzemiosło. Nauczyć Polski i polskiego. Tom 3 (Red. Aleksandra Achtelik, Jolanta Tambor)
- Tandem językowy. Teoria i praktyka na przykładzie polsko-niemieckim (Małgorzata Pasieka, Grzegorz Krajewski, Susanne Klingborn)
- Vademecum lektora języka polskiego (Red. Barbara Bartnicka, Lidia Kacprzak, Ewa Rohozińska)
- W poszukiwaniu nowych rozwiązań. Dydaktyka języka polskiego jako obcego u progu XXI wieku (Red. Władysław Miodunka, Anna Seretny)
- Wrocławska dyskusja o języku polskim jako obcym. Materiały z międzynarodowej konferencji Stowarzyszenia „Bristol” (Red. Anna Dąbrowska)
- Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego (Red. Ewa Lipińska, Anna Seretny)