KURS DLA LEKTORÓW ZAGRANICZNYCH
|
|
|
9.00-10.30 |
11.00-12.30
|
15.15-16.45
|
17.00-18.30
|
1
|
ND
|
10.00-16.00 Test kwalifikacyjny (Placement test)
13.00 Spotkanie organizacyjne (obowiązkowe) – Organization meeting (mandatory)
18.00 Spotkanie organizacyjne (obowiązkowe) – Organization meeting (mandatory)
|
|
2
|
PN
|
9.00 Otwarcie letniej szkoły języka, literatury i kultury polskiej (Opening ceremony of the Summer School of Polish Language, Literature and Culture)
|
|
Zajęcia językowe
|
KULT Spotkanie integracyjne kursu lektorskiego [K]
|
KULT Spotkanie integracyjne – „Poznajmy się” – gra interaktywna [K]
|
|
3
|
WT
|
Zajęcia językowe
Zajęcia językowe
|
WYK Prof. Jolanta Tambor Stanisław Lem – mistrzowski popis języka [K]
|
WYK Wściekli wieszcze i Norwid jeszcze – który z polskich pisarzy romantycznych był najlepszy? prof. Magdalena Bąk [K]
|
WYK Dr Agnieszka Tambor – Jak znaleźć film, gdzie znaleźć film? [A]
WYK Dr Agnieszka Tambor – O filmie w sieci [A]
|
4
|
ŚR
|
Zajęcia językowe
Zajęcia językowe
|
WYK Stereotypy? Tabu? Poprawność polityczna? W czym tkwi sęk? prof. Jolanta Tambor [A]
WYK Prof. Magdalena Piekara: Dlaczego nadal warto czytać „Moralność pani Dulskiej” [K]
|
WYK Dr Agnieszka Tambor – Film jako przedmiot I narzędzie nauczania kultury polskiej I języka polskiego jako obcego [K]
|
WYK Dr Agnieszka Tambor Audiodeskrypcja jako metoda nauczania jpjo [A]
|
5
|
CZW
|
Zajęcia językowe
Zajęcia językowe
|
WYK Dr Agnieszka Jasińska: „Metodyka podręcznika”. Wokół projektu „Polski i kropka” – podręczniki „Połącz kropki” i „Postaw kropkę” [K]
KULT Bitwa pod Grunwaldem – popkulturowa historia Polski (Battle of Grunwald – popculture history of Poland) [A]
|
KULT Gry i zabawy językowe: Bądź jak Stanisław Lem (Language Games: Being Stanisław Lem) [K]
|
WYK Dr Agnieszka Tambor – Seriale telewizyjne i podcasty jako źródło wiedzy o świecie i kulturze [K]
|
6
|
PT
|
Zajęcia językowe
Zajęcia językowe
|
WYK Prof. Małgorzata Wójcik-Dudek: Dramat i teatr w dydaktyce języka polskiego (K)
|
WAR 15.15 – 19.00 Dr Agnieszka Tambor Jak efektownie i efektywnie uczyć online [K]
|
WYK Dr Agnieszka Tambor Czy warto oglądać adaptacje literatury [A]
|
7
|
SB
|
Zajęcia językowe
|
11.00-15.00 KULT Wycieczka: Cieszyn (Excursion: Cieszyn) [K]
|
|
8
|
ND
|
Henryk V przedstawienie teatralne (English subtitles)
Koncert „Niebo o północy” o.s.t. koncert Polska – Katowice („The Midnight Sky” o.s.t. concert – NOSPR Poland Katowice)
Karol Szymanowski – Balet „Harnasie” op. 55 (concert)
„Halka” Stanisław Moniuszko (opera)
|
|
9
|
PN
|
Hospitacje
Zajęcia językowe
|
WYK Polacy w Hollywood cz. 1 (Poles in Hollywood part 1) dr Agnieszka Tambor [A]
WYK Polacy w Hollywood cz. 2 (Poles in Hollywood part 2) dr Agnieszka Tambor [A]
WYK Polacy w Hollywood cz. 3 (Poles in Hollywood part 3) dr Agnieszka Tambor [A]
(Jeśli chcesz wiedzieć więcej)
WYK Dr Kamila Kuros-Kowalska: Dwujęzyczność jako wyzwanie i szansa na sukces [K]
|
KULT Spotkanie: Na Śląsku, o Śląsku, po śląsku [K]
|
WYK Dr Agnieszka Tambor „Metodyka podręcznika”. Wokół podręczników „(Nie)codzienny polski”, „Licz na Banacha” i projektu „Polska Półka Filmowa”, czyli jak nie uczyć o marchewce [K]
|
10
|
WT
|
Hospitacje
Zajęcia językowe
|
WYK Skąd się wzięłaś, polska ortografio? prof. Aleksandra Janowska [K]
WYK Prof. Jolanta Tambor Jak atrakcyjnie przekazywać wiedzę o języku [A]
WYK Dr Agnieszka Tambor Innowacja językowa w nauczaniu [A]
|
WYK Prof. Bernadeta Niesporek-Szamburska: Strategie pracy z tekstem – z wykorzystaniem tekstów literatury dziecięcej i młodzieżowej [K]
|
WYK Prof. Bernadeta Niesporek-Szamburska: Aktywizujące funkcje polskiej literatury dla dzieci i młodzieży [K]
|
11
|
ŚR
|
Hospitacje
Zajęcia językowe
|
WYK Prof. Bernadeta Niesporek-Szamburska: Od zabaw językowych do własnego tekstu (rymowane żarty językowe) [K]
|
WYK Dr Magdalena Ochwat: „Żona modna” czy odpowiedzialna konsumentka – humanistyka zero waste [K]
|
WYK Prof. Jolanta Tambor, Dr Marcin Maciołek Na (o)bocznym torze polszczyzny [A]
|
12
|
CZW
|
Hospitacje
Zajęcia językowe
|
WYK Prof. Bernadeta Niesporek-Szamburska: Tworzenie narracji z wykorzystaniem podejścia ludycznego w nauczaniu jpjo (na przykładzie pisania baśni) [K]
|
KULT Warsztaty kulinarne „Przez żołądek do Polski” [K]
|
|
13
|
PT
|
Zajęcia językowe
Hospitacje: słownictwo specjalistyczne
|
KULT Spotkanie: Programy NAWA w praktyce, mgr Kamila Dembińska – Dyrektor Pionu Języka Polskiego [K]
|
KULT Gry i zabawy językowe: Wieczór poezji: K. K. Baczyński [K]
|
WAR Dr Barbara Morcinek-Abramczyk, dr Wioletta Hajduk-Gawron, dr Anna Gałęziowska-Krzystolik: „Metodyka podręcznika”. Mit podręcznika idealnego – jak tworzyć i wykorzystywać podręczniki [K]
|
14
|
SB
|
11.00-15.00 KULT Wycieczka: Pszczyna (Excursion: Pszczyna) [K]
|
|
|
15
|
ND
|
Sprawdzian z polskiego (Polish Language Test) [K]
|
KULT Spotkanie kultur i tradycji [K]
|
|
16
|
PN
|
WAR Dr Maria Wacławek: Co zrobić, by nie szemrać po kątach o polskiej wymowie – wymowa, recytacja, dykcja – warsztaty fonetyczne
|
WYK PL/ENG Stanisław Lem – pisarz, który nie znosił filmów (Stanisław Lem – the writer who hated movies) dr Agnieszka Tambor [A]
WYK PL Strategie tłumaczeniowe – najśmieszniejsze, najlepsze i najgorsze polskie tłumaczenia tytułów filmowych dr Agnieszka Tambor [A]
|
KULT Gry i zabawy językowo-historyczne: Było ich trzy! [K]
|
WYK Prof. Jolanta Tambor: Czy marynarka to kobieta marynarz? Żywotność i produktywność słowotwórcza [K]
WYK Dr Agnieszka Tambor Miasto w filmie [A]
|
17
|
WT
|
Hospitacje
Zajęcia językowe
|
WYK Mgr Dorota Gruza: „Metodyka podręcznika” (wokół książek „Polski do czytania”, „Polski do słuchania” i platformy polskijazyk.pl) [K]
|
WAR Dr Maria Wacławek: Co zrobić, by nie szemrać po kątach o polskiej wymowie – wymowa, recytacja, dykcja – warsztaty fonetyczne [K]
|
WYK Kaszubą być – regiony Polski z bliska dr Artur Jabłoński [A]
KULT Wycieczka: Tarnowskie Góry (Excursion: Tarnowskie Góry) [A]
|
18
|
ŚR
|
Hospitacje
Zajęcia językowe
|
KULT Narodowe Czytanie – Rozgrzewka: Nasz własny teatr – „Moralność pani Dulskiej” [K]
|
WAR Kawiarenka konsultacyjna [K]
|
KULT Klub filmowy „Made in Poland. Made in Katowice” – odkryj tajemnice etiud filmowych [A]
WYK Dr Agnieszka Tambor Kolory w filmie i w kulturze [A]
|
19
|
CZW
|
Zajęcia językowe
Test ustny – hospitacje
|
KULT Muzyczne perły Śląska [K]
|
WAR Prof. Aleksandra Achtelik, dr Małgorzata Smereczniak, mgr Karolina Graboń: Jak przygotować uczniów do egzaminu certyfikatowego – układanie zadań i ćwiczeń [K]
KULT/WAR
Jak oglądać „Trylogię” [A]
O Potopie słów kilka (A Few Words About The Deluge) [A]
|
WYK mgr Izabela Górnicka-Zdziech „Metodyka podręcznika” (wokół książki „Polska mozaika filmowa”) [K]
|
20
|
PT
|
Hospitacje
Zajęcia językowe
|
WAR Prof. Aleksandra Achtelik, dr Małgorzata Smereczniak, mgr Karolina Graboń: Jak przygotować uczniów do egzaminu certyfikatowego – sprawdzanie [K]
|
KULT Etno Party!!! – wirtualna dyskoteka [K]
|
18.00 Na pożegnanie wszyscy razem – wirtualny bankiet (Goodbye, all together! – virtual banquet) [K]
|
21.
|
SB
|
12.00 Zakończenie letniej szkoły (Closing Ceremony) [K]
|
|
|
22
|
ND
|
11.00-15.00 KULT Wycieczka: Oświęcim (Excursion: Auschwitz) [K]
|
|